Sivuja: 223.

Sain luettua Lukossa -kirjan. Löysin sen ihan sattumalta kirjastosta, kun kävin siellä perjantaina äitin & kahen pikkusiskon kans. Olin aatellu siis ettiä sen sieltä, mutta unohdin sen joka kerta! Kävin viimeviikollakin 3 kertaa kirjastossa, mutta joka kerta kun olin tullu kotiin niin muistin sen vasta sitten. Ja olin jo kolmannellakin kerralla unohtamassa, mutta hoksasin sen vaan yhtäkkiä kun kattelin niitä hyllyjä. Se oli siellä ihan hyllyn alhaalla muiden kirjojen seassa, mutta se vaan jotenkin pisti silmään. :D Onneksi pisti, tykkäsin.

Sillain minusta tätä on hankala arvostella, kun olin katsonut elokuvan etukäteen, niin tiesin mitä tulee tapahtumaan. Luulen että oisin tykännyt tästä vaikka en olisi tuota elokuvaa katsonutkaan, mutta eihän sitä ikinä voi tietää. (En tarkoita että ei olisi hyvä kirja, on kyllä! Mutta voisin arvostella erilailla.) Täytti odotukseni ja oli sopivan nopealukuinen(minulle ihan sama kuinka kauan kirjan lukemisessa kestää, kunhan on hyvä, mutta mainitsin vaan.:D[mieluiten oikeastaan pitkä jos on hyvä. Mutta tämä oli juuri sopivan pituinen!]). Jotkut kohdat oli erilailla kuin elokuvassa. Tietenkin. Ainahan elokuvissa ja kirjoissa on eroja.

Kirjassa erikoista oli se miten siinä kerrottiin mitä ihmiset puhuu. Siinä oli niinku näin:

Heather: Näin Andyn eilen kauppakeskuksessa. (Ei se sanonut kertaakaan noin mutta en nyt muista mitään yksittäistä mitä se olisi sanonut.)

Minä:

Tuo minän jälkeinen kohta oli yleensä tyhjä, sillä Melindahan ei oikein puhu. Minusta tuollaisella kerronnalla oli tavoitteena se että huomataan paremmin ettei Melinda todellakaan puhu. Ja se olisi muuten aivan täynnä kohtia kuten: 'En sanonut sanaakaan.' Tuo teki todellakin tehtävänsä. huomasin alussa jo että Melinda on usein mykkänä vaikka muut puhuvat.

Hyvä kirja, suosittelen!:)